مهرپویا مشاور و مدرس فروش و بازاریابی در مازندران

مشاور و مدرس کسب و کار فروش و بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ در مازندران بابل آمل ساری

مهرپویا مشاور و مدرس فروش و بازاریابی در مازندران

مشاور و مدرس کسب و کار فروش و بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ در مازندران بابل آمل ساری

اهمیت زبان بدن در فروش

شنبه, ۲ اسفند ۱۳۹۹، ۰۹:۰۰ ب.ظ

اهمیت زبان بدن در فروش

چرا فراگیری زبان بدن لازم است

 

اهمیت زبان بدن در فروش

 

در دوران سنتی فروش که هنوز دانش فروش به بدنه آن تزریق نشده بود کارفرمایان به دنبال فروشندگانی بودند که بتوانند خوب صحبت کنند و اصطلاحا سر و زبان دار باشند.اما امروزه همه ما می دانیم کلام تنها 7 درصد از ارسال پیام های ارتباطی را شامل می شود و پیام های ارتباطی 50 درصد از طریق زبان بدن و 38 درصد از طریق لحن صدا ارسال می گردند.با این توضیح زبان بدن مهمترین بخش ارسال پیام های ارتباطی است.


ما در زبان بدن بدون رد و بدل کردن حتی یک کلمه،می توانیم احساس طرف مقابل را به خود یا اتفاقی که در حال رقم زدنش هستیم حدس بزنیم.این توانمندی در مذاکره و فروش بسیار کاربردی و مهم است زیرا می تواند به مهندسی فرایند فروش کمک کرده و درصد موفقیت ما را بطور قابل توجهی افزایش دهد.
بگذارید با مثالی اهمیت زبان بدن و برتری اش به کلام را توضیح بدهم.برای همه ما اتفاق افتاده که دوست صمیمی مان را از طریق زبان بدن و لحن صدا نگران و پریشان دیده باشیم و وقتی از او سوال کرده ایم : "چیزی شده؟" و یا "از چه چیزی ناراحت و مضطربی ؟" به ما پاسخ داده : "چیزی نشده خوبم" اما قطعا ما کلام او را باور نکرده و با سماجت متوجه پیشامدی که او را نگران کرده شده ایم.
دیدید؟ به قول معروف رفتار ما بلندتر از گفتارمان حرف می زنند و ندانستن دانش زبان بدن می تواند ما را از قافله فروشندگان حرفه ای دور کرده و در زندگی شخصی مان هم اختلالاتی ایجاد کند.انتقال پیام من آماده ام تا کمکتان کنم بدون به زبان آوردن آن از موثرترین و کم هزینه ترین مهارت ها و تکنیک های فروش است.در همین راستا دیدن سریال lie to me برای آشنایی با زبان بدن توصیه می شود.در ادامه مطالبی در این خصوص در همین سایت ارائه خواهد شد.

 

 

محمدرضا مهرپویا

مشاور فروش و کسب و کار در مازندران

موسس و مدیر گروه مشاوران کارفرمانیوز

 

 

مشاور کسب و کار در مازندران

 

نظرات  (۳)

سلام و شب بخیر مممون از مطالبتون لطفا درباره زبان بدن بیشتر بنویسید

پاسخ:
درود
حتما در آینده بیشتر خواهیم نوشت
ممنون از همراهی تان

مرسی کاملا حرفاتون درسته

پاسخ:
درود و سپاس از همدلی شما

رفتار بلندتر از گفتار حرف می زنند ... دروووووود

پاسخ:
درود بر شما و سپاس از این که ما را همراهی می کنید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی