مهرپویا مشاور و مدرس فروش و بازاریابی در مازندران

مشاور و مدرس کسب و کار فروش و بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ در مازندران بابل آمل ساری

مهرپویا مشاور و مدرس فروش و بازاریابی در مازندران

مشاور و مدرس کسب و کار فروش و بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ در مازندران بابل آمل ساری

راههای افزایش فروش در بحران

جمعه, ۸ ارديبهشت ۱۴۰۲، ۱۰:۳۰ ب.ظ

راهکارهای افزایش فروش در رکود اقتصادی

 

سمینار کسب و کار و فروش

 

در اقتصاد بیمار امروز که عدم پایداری یکی از شاخصه های آن است درگیری با بحران یکی از امور طبیعی کسب و کار تلقی می گردد . در واقع برای کسب و کارها، بحران ها می توانند چالش های بزرگی ایجاد کنند. در این مقاله، به بررسی راهکارهایی برای افزایش فروش در شرایط بحرانی خواهیم پرداخت.البته اولین گام برای مقابله با بحران و افزایش فروش در این شرایط،حفظ خونسردی و جلوگیری از به هم ریختگی روحی جهت عدم کاهش کیفیت تصمیمات مدیریتی خواهد بود.

 

۱. استفاده از روش های جدید فروش

 

بحران ها ممکن است باعث شود که روش ها و تکنیک های قدیمی فروش شما نتواند به خوبی عمل کند. در این شرایط، بهتر است از روش های جدید فروش استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر شما یک فروشگاه آنلاین دارید، می توانید از شبکه های اجتماعی برای تبلیغات خود استفاده کنید. یا اگر شما یک فروشگاه حضوری دارید، می توانید از خدمات تحویل سریع استفاده کنید و یا امکانات و پشتیبانی تازه ای برای مشتریان در نظر بگیرید.

۲. تمرکز بیشتر روی بازاریابی

 

در بحران ها، بازاریابی باید به شکل جدی تری انجام شود. شما باید برای جذب مشتریان بیشتر، از تبلیغات موثر و قابل اندازه گیری استفاده کنید. این روشها می تواند استفاده از بازاریابی چریکی،استفاده از تبلیغات تلویزیونی هدفمند و با مطالعه،تبلیغات آنلاین و اینترنتی و یا تبلیغات چاپی مطابق شرایط کسب و کار و جامعه هدف استفاده کنید.

 

۳. ارائه تخفیف ها و پیشنهادات ویژه

 

تخفیف ها و پیشنهادات ویژه که بر اثر تحقیق و تحلیل ارائه و اجرا گردد ممکن است باعث جذب مشتریان بیشتر شوند. در بحران ها، این تخفیف ها و پیشنهادات می توانند به شما کمک کنند تا بیشترین فروش را داشته باشید. به عنوان مثال، می توانید به مشتریان خود تخفیف های ویژه بدهید یا به آنها پیشنهادات خاص ارائه دهید.البته لاید اضافه کرد تخفیف های بدون مطالعه و بی دلیل می تواند کسب و کار شما را به مرز نابودی بکشاند.

 

۴. به روز رسانی محصولات و خدمات

 

در بحران ها، به روز رسانی محصولات و خدمات شما می تواند به شما کمک کند تا بیشترین فروش را داشته باشید. به عنوان مثال، اگر شما یک فروشگاه آنلاین دارید، می توانید محصولات جدید را به سایت خود اضافه کنید. یا اگر شما یک فروشگاه حضوری دارید، می توانید خدمات جدیدی را ارائه دهید و یا تغییراتی در ارائه و بسته بندی یا تغییر ظاهری محصول مطابق سلیقه جامعه هدف دهید.

 

۵. توسعه بازار هدف

 

در بحران ها، ممکن است بازار هدف شما تغییر کند. به عنوان مثال، اگر شما یک فروشگاه آنلاین دارید، ممکن است بازار هدف شما به دلیل بحران، تغییر کند. در این شرایط، شما باید بازار هدف خود را تغییر دهید و سعی کنید به بازار هدف جدید خود نزدیک شوید و با دریافت اطلاعات دقیق از پرسونای مخاطب جدید،مبادرت به ارائه محصول خود نمایید.

 

۶. افزایش کیفیت محصولات و خدمات

 

در بحران ها مشتریان دقت بیشتری روی انتخاب محصول به خرج می دهند چون اشتباهاتشان هزینه بیشتری از زمان رونق اقتصادی در بر دارد.در این شرایط افزودن به کیفیت خرید و در نتیجه محصول،می توانید موجب افزایش فروش کسب و کار خود گردید.در این مورد می توانید ضمن اطلاع رسانی دقیق به مشتریان خود بصورت غیرمستقیم اطمینان دهید که از انتخاب شما ضرر نخواهند کرد.

 

۷. استفاده از فناوری

 

استفاده از فناوری می تواند به شما کمک کند تا بیشترین فروش را داشته باشید. در بحران ها، استفاده از فناوری مانند سامانه های پرداخت الکترونیکی، سامانه های تحویل سریع و ... می توانند به شما کمک کنند تا بهترین خدمات و آسانترین راه برای دریافت آنها را به مشتریان خود ارائه دهید.

 

۸. ارائه خدمات پس از فروش

 

ارائه خدمات پس از فروش مناسب به شما کمک می کند مشتریان از همکاری با شما احساس رضایت بیشتری داشته باشند‌.این امر می تواند به حفظ مشتریان فعلی که هزینه ای به مراتب کمتر از جذب مشتریان جدید دارد کمک شایان توجهی نماید.در شرایطی که اعتبار و اعتماد نقش اساسی در فروش را ایفا می کند پشتیبانی و همراهی با مشتریان یکی از راههای مهم افزایش فروش تلقی می گردد و تبلیغات دهان به دهان را بنفع کسب و کار شما به جریان بیندازد.

در نهایت، افزایش فروش در بحران ها، چالش های بزرگی دارد. با استفاده از راهکارهایی که در این مقاله بررسی شد، شما می توانید بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه دهید و بیشترین فروش را داشته باشید.

 

 

محمدرضا مهرپویا

مشاور فروش و بازاریابی

 

مشاوره رایگان فروش

نظرات  (۰)

گروه مشاوران کارفرمانیوز

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی