مهرپویا مشاور و مدرس فروش و بازاریابی در مازندران

مشاور و مدرس کسب و کار فروش و بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ در مازندران بابل آمل ساری

مهرپویا مشاور و مدرس فروش و بازاریابی در مازندران

مشاور و مدرس کسب و کار فروش و بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ در مازندران بابل آمل ساری

چارچوب بهترین مشاوره کسب و کار

جمعه, ۲۷ آبان ۱۴۰۱، ۱۱:۳۰ ب.ظ

شناخت مشاوره کاربردی برای کسب و کار و برندینگ

 

بهترین مشاوره کسب و کار

 

اداره کسب و کار با شیوه های سنتی دیگر ممکن نیست.در چند سال اخیر جریان تزریق دانش و مهارت به بدنه کسب و کار شدت گرفته و امروزه به جرات می توان گفت هر گامی که بدون تحلیل در حوزه بازار برداری تو را از مسیر موفقیت دور خواهد کرد.
تئوری ها و آموزه های علمی در حوزه مدیریت کسب و کار بسیار مهم و بعضا کاربردی اند اما زمانی این آموزه ها نتیجه بهتری بهمراه دارند که در عمل و شرایط مختلف آنها را اجرا کرده باشی و به درجه ای از اشراف برسی که بتوانی در بزنگاه های مختلف،شیوه ای متناسب با شرایط محیطی و رفتاری بیابی و در زمام مختلف آن را اجرا کنی.


از همین روی وقتی پیشنهاد نوشتن کتاب از سوی یکی از طرف های مشاوره ام که مدیرعامل یک واحد بزرگ تولیدی است مطرح شد بلادرنگ موضوع چالش های مدیریتی زمان مدیریتش را مطرح کردم و تشویقش کردم از تجربیات ارزشمندی که طی این مدت کسب کرده بنویسد تا مدیران واحدهای تولیدی و بازرگانی بتوانند با مطالعه دقیق آن،نقشه راهی مطمئن پیش روی ترسیم کرده و کسب و کار خود را به سرمنزل مقصود برسانند.

بهترین مشاور کسب و کار کیست

سازمان یونسکو در جدیدترین تعریف خود،سواد را توانایی ایجاد تغییر بیان کرده و از منظر من بعنوان مشاوری که با بیش از ۱۰۰ شرکت و موسسه،این تعریف کاملترین تعریفی است که تاکنون برای سواد ارائه گردیده است.
مشاورین بسیاری در حوزه کسب و کار در حال فعالیتند که صرفنظر از مشاورینی که هنوز در حوزه کاری خودشان برند نشده اند و مدعی اند می توانند دیگر بیزینس ها را به ارتقا برسانند،بهترین مشاور کسب و کار کسی است که پا را از ارائه تئوری های سودمند که توسط بزرگان حوزه تجارت و فروش و کسب و کار ارائه شده،فراتر نهاده و با اشراف کامل بر قوانین و مهارتهای حوزه کسب و کار و شناخت ظرفیتهای برند طرف مشاوره،بر اساس شخصیت نفر اول کسب و کار مدل سازی رفتاری را بین پرسنل پیاده سازی کرده و سیستم گزارش دهی را پایه ریزی نماید.
با همین اقدامات به ظاهر ساده،مشاور کسب و کار می تواند حوزه بیزینش شرکت یا موسسه طرف مشاوره خود را ارتقا داده و لذت کارفرمایی را به کارفرما و لذت فعالیت سیستمی را به کارکنان منتقل نماید.با این توضیحات برای مشاوره کسب و کار می توان با مطالعه دقیق مقالات و نوع بینش مشاور و آشنایی با شیوه فعالیت او بهترین انتخاب را برای کسب و کار انجام داد.

بهترین مشاور کسب و کار ایران کیست

بسیاری از راهکارهای مدیریتی و تکنیک های فروش و بالاخص کمپین های بازاریابی که توسط بزرگان تجارت ارائه و چاپ و ترجمه شده بر اساس منطقه جغرافیایی و یا فرهنگ حاکم بر آن طراحی شده و بالتبع شاید اجرای بی کم و کاست آن در حوزه بیزینس ایران،نتیجه مطلوبی نصیب کسب و کار ننماید.با این توضیج،بهترین مشاور کسب و کار ایران کسی است که بتواند استراتژی ها و تکنیک های کارساز حوزه بازرگانی را مطابق شرایط جغرافیایی و فرهنگ حاکم بر جامعه ایران ایرانیزه کند.اجرای بی کم و کاست آموزه های خارجی بدون تحلیل و مطابق سازی نوعی مشاوره طوطی وار و بدون فایده خواهد بود.

نجات یک بیزینس

نمی دانم مستند پخش شده از شبکه من و تو با عنوان نجات یک بیزینس را دیده اید یا نه؟ در این مستند نمایشی مشاور کسب و کار وارد بیزینس های آسیب دیده میشد و اقداماتی در جهت ارتقای آنها انجام می داد.صرفنظر از این که بسیاری از اقدامات مشاور اصولی و قابل اجرا بوده و خود من هم بنوعی بسیاری از آنها را در شرکتهای طرف مشاوره ام اجرا می کنم،برخی از آموزه های مطرح شده در این مستند نمایشی،قدیمی و ناسازگار با شرایط فرهنگی ایران بود و قطعا اجرای آن در ایران پاسخ معکوسی را در پی داشت.این مسئله باز هم بیشتر لزوم به روز شدن و تحلیل را در کارفرمایان و مدیران و مشاوران عزیز یادآور می شود.

امیدوارم این مقاله بتواند پاسخگوی نیاز شما در شناسایی یک مشاور کسب و کار خوب باشد.

 


محمدرضا مهرپویا
مشاور توسعه کسب و کار

 

مشاوره رایگان فروش

نظرات  (۰)

گروه مشاوران کارفرمانیوز

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی